Sluit
header KHN

Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is dé brancheorganisatie voor horecabedrijven, en vertegenwoordigt zo’n 18.000 leden en daarmee ruim 250.000 horecamedewerkers. KHN zet zich in voor een professionele en toekomstbestendige branche. We geven ondernemers advies en behartigen de belangen van horecaondernemers op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Zo geeft KHN de horeca power.

 

Deelnemers

Ca. 18.000 horecabedrijven

 

Oprichtingsjaar

1883

 

Regio

Heel Nederland

 

Sector/branche

Horeca & Gastvrijheid

Doelstelling

Cybercrime is voor veel ondernemers een toenemend probleem, ook in de horeca. Ransomware, phishing, identiteitsfraude en (online) oplichting zijn vormen van cybercrime die veel schade kunnen veroorzaken. KHN werkt samen met andere veiligheidspartners om het bewustzijn bij horecaondernemers over de risico’s van cybercriminaliteit te verbeteren en hen te ondersteunen om digitaal veilig te ondernemen.

Ook met gerichte informatie, tips en tools wil KHN de weerbaarheid van horecaondernemers tegen cybercriminaliteit vergroten. Voor sommige bedrijven begint dat met het instellen van moeilijkere wachtwoorden of het beperken van de toegang tot online bedrijfsprocessen voor sommige medewerkers. Maar denk ook aan het goed beschermen van bedrijfs-, betalings- en gastendata. Het gaat erom dat ondernemers bewust zijn dat hun bedrijfsprocessen cyberveilig moeten worden en hoe zij dat kunnen bereiken. Maak het cybercriminelen niet te makkelijk!

  • Tools aanbieden en ontwikkelen voor horecaondernemers waarmee zij de veiligheid in hun bedrijf kunnen vergroten;
  • Horecaondernemers informeren, trainen, inspireren om aan de slag te gaan met cyberweerbaarheid;
  • Het netwerk versterken op het gebied van cybersecurity;
  • Informatievoorziening over (cyber)veiligheid op de KHN-website verbeteren;
  • Succesvolle samenwerking met andere branches en (rijks)overheid rondom veilig digitaal ondernemen.

Meer cyberweerbaarheidsnetwerken van het DTC

Het Digital Trust Center stimuleert samenwerkingsverbanden van bedrijven die groepen ondernemers helpen met veilig digitaal ondernemen. In een cyberweerbaarheidsnetwerk werken ondernemers samen met andere organisaties aan het vergroten van de cyberweerbaarheid, binnen en tussen branches en regio's in de niet-vitale sectoren.